Nowe Audi A8 – technologia ponad wszystko

dnia

Marka od dobrych kilku tygodni stopniowo podgrzewała atmosferę publikując zdjęcia i filmy zapowiadające nowy model, aż do dzisiaj. Czwarta generacja flagowej limuzyny ma być połączeniem komfortu, prestiżu i najnowszych technologii wydanym pod płaszczykiem minimalizmu. 

Nadwozie

Nowe A8 to stylistyczna ewolucja poprzedniej wersji z dodatkową inspiracją stylistyczną zaczerpniętą z koncepcyjnego modelu Prologue. W porównaniu do poprzedniego modelu, jest troszeczkę mniej toporne, jednak użycie słowa „sportowe” byłoby sporą przesadą.

This slideshow requires JavaScript.

Design całej gamy modelowej jest kierowany w stronę ostrych krawędzi i jeszcze bardziej powiększonych, przednich wlotów powietrza. Z tym egzemplarzem nie jest inaczej. Trudno tutaj mówić o jakimkolwiek zaskoczeniu, chociaż fani dużych limuzyn będą mieli na czym zawiesić oko, gdy zobaczą ten model na drodze.

Najbardziej przypadła mi do gustu listwa stop przebiegająca przez całą tylną klapę, tworząca jakby rodzaj mostu między tylnymi lampami. Oprócz bardziej ostrych krawędzi nadwozia, nic więcej nie jest Was w stanie zaskoczyć, nawet ten wielki, majestatyczny grill.

Wnętrze

This slideshow requires JavaScript.

Jest jeszcze bardziej minimalistyczne, stonowane i futurystyczne. Wszystko z powodu ilości i wielkości ekranów umieszczonych we wnętrzu. O jakość materiałów wykończeniowych zapewne nie ma się co martwić, w tej kwestii niemiecka precyzja zazwyczaj się sprawdza. Ta wszechogarniająca elegancja może spowodować zanik emocji, siedząc w środku.

Świat zmierza w kierunku wirtualizacji, nowy model A8 jedynie potwierdza to zdanie. Wnętrze jest naszpikowane różnego rodzaju programami. Tablety i ekrany led, HUD w HD mają pokazać Ci możliwości tychże programów. Tablety i ekrany są przyozdobione skrawkami skóry oraz dekorami w kolorze np. Piano Black.

Technologie

W kwestii technologii jest to naturalny krok w przód, chociaż jak dla mnie to dwa kroki do tyłu. Audi chwali się nowymi systemami. Do niedawna do prowadzenia samochodu nie musiałeś mieć żadnego asystenta, w tej chwili nowe A8 ma ich 41, w tym zaawansowany system autopilota. Aż się zastanawiam czy taksówkarze nie powinni dzisiaj strajkować.

Autopilot w Audi może całkowicie przejąć kontrolę podczas jazdy po dobrze oznaczonych drogach do 60 km/h. Kierowca nie musi nawet trzymać rąk na kierownicy, właściwie to po co on tam w ogóle jeszcze jest? Nowy flagowiec z logo 4 pierścieni potrafi sam zaparkować lub wjechać do garażu, bez kierowcy na siedzeniu, jakimkolwiek.

Silniki

Flagowiec będzie oferowany z dwoma 3 litrowymi silnikami V6 (340KM – Pb i 286KM – ON), w osławionym napędzie quattro i 8-biegowym automatem tiptronic.

Do oferty dołączą dwie 4-litrowe V8. 460 KM w benzynie oraz 435 KM w dieslu. Topowym silnikiem będzie 6-litrowe W12. W przyszłości ma być jeszcze wersja e-tron o łącznej mocy 450KM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *